The Ghost Writer

Am văzut filmul lui Roman Polanski în care Ewan McGregor joacă un condeier angajat să scrie memoriile unui politician controversat, un fost premier britanic – foarte transparentă trimitere spre Tony Blair.

Ştiu şi eu cel puţin un caz în care un scriitor îl ajută astfel întrucâtva, pentru că nu-i vorba de memorii, pe un om intrat recent în rândul traseiştilor.

N-am să m-ascund şi-am s-o spun pe şleau: dacă partidul la care trece individul în cauză e de partea corespunzătoare a baricadei, îi trec şi eu cu vederea, machiavelic, gestul, în condiţiile actuale, interesându-mă atingerea scopului principal.

Dacă aş accepta oferta de a scrie discursuri, declaraţii sau chiar cărţi în toată regula pentru un asemenea personaj? Probabil că da. Dar dacă migraţia se produce în tabăra nepotrivită? Probabil că nu.

E ca la fotbal.

În fine, revenind la film, un trailer:

Enjoy!

PS

Nimic despre scandalul în care e implicat regizorul. Hai să n-o dăm în alte alea!

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

