Prin dulcele târg al Ieşilor

Periplul nordic de la finele lui Gustar a avut ca punct intermediar şi locul pe care ne-am obişnuit să-l numim ca-n titlu.

Fiind acolo cu niscai afaceri, cu greu am reuşit să găsesc timp, într-o frumoasă după-amiază cu soare blând. pentru a vizita câteva biserici superbe, ca Sf. Nicolae, Trei Ierarhi sau Adormirea Maicii Domnului (de rit catolic) – la Casa Dosoftei, aflată în apropiere, găsisem adăpost pe vreme ploioasă cu două zile înainte. Dar despre toate acestea, poate, altădată, mai ales că mulţi alţii care n-aveau umbrele se refugiau într-o clădire în care funcţionează, frăţeşte aş spune, pesedeii şi pedeii la un loc. 😀

Mi-a plăcut mult la Iaşi. Nu mai fusesem pe-acolo – să şi stau câteva zile bune – de prin studenţie. Şi acum, în ciuda prejudecăţilor unora care sunt ataşaţi sufleteşte de alte regiuni, am redescoperit în urbe aceiaşi oameni minunaţi: calzi, primitori, calmi, senini – într-un cuvânt, simpatici.

La sosire, după ce-am rezolvat câteva treburi, am mers la o pizza într-o foarte mişto cârciumă, denumită Rock Cafe sau ceva de genul ăsta.  M-ar fi tentat apoi să urmăresc în direct calificarea adusă de steliştii noştri din celălalt dulce târg drag mie, al leşilor (sic!), dar însoţitoarele mele picau de oboseală după masa copioasă şi-am preferat retragerea. Însă şi reuşita stelistă e un subiect pe care, probabil, îl voi trata separat, la fel cum e descinderea în deja celebrul în oraş Palas Mall, un centru comercial recomandat cu insistenţă de toţi localnicii cu care am intrat în vorbă.

Altfel, încerc un mic regret că n-am ajuns şi la Bolta Rece, deşi apartamentul nostru se află la doi paşi de Copou. Poate data viitoare. De fapt, cu siguranţă data viitoare. 😉

PS

Poze? Da, am făcut şi de-alea, dar n-am apucat să le vărs din aparatul cu care m-am spart în figuri fotografice de-a lungul acestei călătorii. Când se va-ntâmpla minunea tehnică, vi le voi prezenta negreşit şi dvs. 😀

2 Comments

  1. Aștept cu îndârjire dovezile fotografice!

  2. Hai ca-ncerc sa nu te las s-astepti prea mult, macar pt. poza cu PSD si PD sub acelasi acoperis. 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

