Weekend cu multe goluri şi trei puncte pentru Steaua

Sâmbătă m-am uitat mai întâi la ASA cu Bihor, meci de Divizia B – sau Liga a II-a, sau Liga B, nici nu mai ştiu cum i se spune oficial, că deja sunt enervante schimbările astea în ce priveşte denumirile acceptate ale unor competiţii.

În fine, meciul n-a fost peste măsură de spectaculos, dar l-am urmărit deoarece se întâlneau două echipe de tradiţie, lucru remarcat şi de comentatorul TVR; care comentator, însă, nu s-a putut abţine şi-a comis-o, vorbind despre celebrul meci dintre Bihor şi Steaua “prelungit vreun sfert de oră pentru ca Steaua să câştige”. Evident, am reacţionat pe Twitter şi-am zis că TVR a ajuns un fel de Radio Erevan pe invers: meciul respectiv a fost prelungit cu doar câteva minute, iar situaţia creată – ciudată, e drept, pentru acele timpuri fotbalistice – n-avea un scop anume, ci o cauză clară: orădenii au protestat îndelung la un penalty şi-au tras de timp din greu pe final, bubuind mingi în tribună sau tăvălindu-se fără motiv.

Revenind, însă, la partida de la Tg. Mureş, terminată cu victoria la limită a oaspeţilor, aceasta a fost doar un aperitiv subţireanu în cadrul festinului ce-avea să urmeze.

Mai exact, câteva meciuri ne-au oferit ulterior scoruri de tenis. Ştiu că o comparaţie cu sportul alb e facilă, dar efectiv nu se poate altfel: Chelsea – Arsenal 6-0, Cardiff City – Liverpool 3-6, Craiova – Minerul Motru 6-0. Da, forţez cu încă un rezultat din liga noastră secundă, că prea s-au potrivit toate astea!

În aceeaşi zi am mai avut parte de meciuri cu goluri multe la Manchester, unde City a-nfipt cinci boabe în poarta lui Fulham, dar şi în Ştefan cel Mare, la nebunia dintre Dinamo şi Pandurii, oaspeţii ieşind învingători cu gol în ultimele secunde!

În Germania, deşi mulţi se aşteptau ca Schalke şi Dortmund să se-mpiedice, iar Bayern să câştige încă de pe-acum titlul, eventual după o victorie la scor, nu s-a întâmplat asta. Adică, da, victorie a fost, dar nu foarte clară. Însă bavarezii au toate şansele să câştige matematic titlul mâine, la Berlin, după etapa intermediară din Bundesliga. Iar de goluri multe în campionatul respectiv n-am dus lipsă până la urmă, nu vă speriaţi, că ieri am avut douăsprezece în doar două meciuri!

Şi, dacă tot am ajuns la ziua de duminică, să precizez c-au fost zece reuşite în Anglia, tot în două meciuri doar, plus cele şapte din El Clasico. Da, e drept, rezultatul din ăsta m-a cam supărat, dar ştiind că există mulţi prieteni stelişti care se bucură, iar meciul a fost unul superb între două echipe superbe, n-am cum să rămân eu acum cătrănit.

A venit vorba de stelişti? Ok, atunci ajungem la cel de-al doilea aspect important al acestui weekend: Steaua noastră a mai luat trei puncte şi, profitând de remizele Astrei şi Petrolului, s-a mai distanţat niţeluş acolo sus.

Să reluăm calculele: opt puncte faţă de Astra, unsprezece faţă de Petrolul, treizeci rămase-n joc… Până la urmă chiar s-ar putea să-mi iasă pronosticul cu Steaua campioană încă din aprilie!

Săptămână excelentă vă doresc!

64 Comments

  1. In ultimele saptamani am fost agresati de o campanie gretoasa de promovare a dublei S-D din cupa Romaniei. Totusi, aberatiile respective ar putea sa-i bage la idei pe mai marii LPF si/sau FRF. Cred ca cea mai buna solutie ar fi ca prima liga sa fie formata numai din doua echipe, Steaua si Dinamo. Fara retrogradari, fara promovari. Sa se numeasca liga rosie. Castigatoarea sa joace in CL si locul 2 in EL. Sa se joace 34 de meciuri S-D. Cea de-a doua liga sa fie formata din 18 echipe, invingatoarea urmand sa participe in EL. Astfel am fi pregatiti si de o eventuala agresiune din partea Rusiei, urmand ca cele doua sa revina acolo unde le este locul, in liga ruseasca.

  2. Ti se pare tie c-am scris ceva aici despre Cupa Romaniei?

  3. sa-nteleg ca ai fost la meciul ala de la Oradea de stii cu atata precizie?

  4. N-am fost la acel meci, dar mi-au povestit oameni care au fost, chiar suporteri ai echipei FC Bihor! In plus, exista si ceva imagini, usor gasibile pe Internet.

  5. nici io nu prea am scris de cupa. doar introducerea, ca sa vezi de unde mi-a venit ideea.

  6. Adica faptul ca Petrolul face un egal la Chiajna dovedeste ca tot sistemul e cah si hai sa dam cu el de pamant, ‘r-ati ai dreq cu melcii vostri si cu Steaua si Dinamo! Am inteles… 😀

  7. bre, daca S-D e singuru’, unicu’ etc etc, asa cum este prezentat in promo-ul de la sport.ro, atunci sa se joace doar meciul asta si atat, daca tot nu conteaza restul.

  8. Isi fac si ei reclama, ce vrei acum? Sa spuna – nu va uitati, ba, la meci, c-am dat noi o gramada de bani numai ca sa le facem in ciuda ca nu se va uita nimeni? 😆

  9. bineinteles ca restul nu conteaza. despre ce naiba sa scrie, despre pisatii din mimiu? aia trec la “si altele” …

    ca dau frustratii in icter nu e o noutate. a tinut asta in el ce-a tinut, a tot sperat, isi facea planuri (desi pe aici aburea gen “nu titlul e obiectivul nostru”) tipand “suntem la acelasi nivel cu steaua”, dar in final poc, a explodat si a revenit la vechile baliverne! 😀

    totusi, mira tupeul cu care pomeneste de “liga ruseasca” suporterul unei echipe comuniste, echipa ce si-a trait perioada de glorie tocmai in perioada neagra a bolsevismului.

    ps: de ex. incerc sa mi-i imaginez pe suporterii lui rayo vallecano indignati de promovarea “el clasico”-ului. haha. deh, alte tari, alta minte …

  10. Aia cu “liga ruseasca” e de porcusor, mai ales dupa ce-mi explici cat de tare e cea ucraineana. 😀

  11. tot imi apar in dreapta mesajele tale de pe twitter. am si eu doua nelamuriri:

    a) ce este piscotareala, cine sunt piscotarii?
    b) cine sunt basistii aia cu care te certi? cum definesti basismul?

  12. a) piscotareala = te duci la un eveniment si-l sugi pe platitor pentru un piscot; piscotarii sunt aia care fac asta
    b) basistii reprezinta aripa dura a FSN, care FSN=PSD+PD(L)+PMPetc., basismul poate fi definit simplu: ideologia prin care imbecilii, sfertodoctii, ticalosii etc. ajung sa considere ca e dreptul lor de-a se trage cu sireturi cu oamenii evident superiori, cam cum fac suporterii altor echipe cu stelistii.

    PS
    Referirea la “liga ruseasca” era pt. Ovidiu. 😉

  13. Si lasa prostiile, vere, fii atent ce zice asta:
    http://www.gsp.ro/fotbal/liga-1/cristi-bobar-trage-un-semnal-de-alarma-dupa-arbitrajul-de-la-dinamo-pandurii-sintem-la-fotbal-nu-la-hochei-422352.html
    Pai la hochei il rup pe oricare dintre aia!!!

  14. Bre, Ovidiu are dreptate: adevărat grețoasă campania de promovare a unei duble cu Naționalul plin ochi. Eu cred că, în locul celor două echipe al căror loc e în liga rusească, cea mai buna soluție ar fi ca prima ligă să fie formată numai din două echipe, Petrolul Cluj-Ploiești și Astra Ploiești-Giurgiu. Fără retrogradări, fără promovări. Cu o peluză ca la Giurgiu (cu poza imensă) și una ca la Ploiești (cu burtoșii răcnind poezelele genialului ăla). Să se numească liga neagră. De Mimiu, de exemplu… Câștigătoarea să joace un El Clasico cu Getafe și locul 2 un Șimaiclasico cu Rapid. Să se joace 34 de meciuri P-A. Cea de-a doua ligă să fie formată din 18 echipe, învingătoarea urmând să înmâneze cupa de campioană Petrolului, că altfel nu se poate. În locul celor 2-3 români rătăciți prin echipă, să fie aduși unii de la Anji Mahacikala sau Terek Groznîi, iar Petrolul să redevină echipa Sovrompetrol. Astfel am fi pregătiți și de o eventuală agresiune din partea Rusiei. Ca să nu mai spun că am avea timp să ne uităm la filme…

  15. Precizare pentru cei mai tineri: Petrolul Cluj-Ploiești e echipa clădită pe cadavrul lui Juventus București, devenită… Partizanul. Echipa care nu se jenează să-și treacă în palmares și titlul de campioană cucerit de cei asasinați.

  16. Cu cine ai votat in 90?

  17. Pe mine ma-ntrebi? In 90 nu prea puteam vota, dar ai mei cu Ratiu.

  18. Ideea era cu cine ai fi votat daca ai fi avut voie, si cum te pozitionai fatza de fenomenul Piata Universitatii. tinand cont de catastrofalul vot din mai 90, foarte putine persoane au dreptul sa vorbeasca de FSN

  19. Eu am fost printre aia din Piata Universitatii chiar la varsta frageda. Iar prima oara cand am avut drept de vot l-am votat pe Emil Constantinescu si CDR. Cand am terminat facultatea a venit nenorocirea Vadim-Ilici. L-am votat pe Vadim. Apoi stim si noi…

  20. ”oameni” care au fost? asa pot spune si eu eu oamenii care au fost pe luna mi-au povestit ca pe acolo e cald si bine. deocamdata, oameni reali, cu nume reale spun alta varinta despre acel meci din perioada valentina a Stelei.
    http://www.prosport.ro/sport-life/special/eroul-meciului-bihor-steaua-din-1988-au-vrut-sa-ne-bata-pe-gratis-8354012

  21. Bai, mizerie, chiar ai tupeul sa vorbesti de oamenii aia cand tu in mormantii ma-tii nu ai curaj sa spui cine esti?
    Si mai dai si citate din jegurile de la Pro!

  22. niste spurkati banuiesc. ca si tu. 😀

  23. ca si tine*
    niste ovine

  24. Hai, pa!

  25. hehe, cam asa transeaza stelistii petele rusinoase ale istoriei lor ”minunate”. hai pa sau bella ciao, cum spuneti voi.:)))

  26. Meserie, ti-e rusine cu tine insuti?

  27. Nu, dar nu cred ca ne cunoastem, asa ca ar fi inuti sa spun cine sunt..:P

  28. Bravo!

  29. He-he! Ăsta care, în lipsă de ceva de soi despre favoriții lui, își face icoană din articolele lui Matei Udrea e prezent și la mine cu înjurături de imbecil. Ce altă bucurie să aibă de la viață?
    Despre articolul în cauză am scris aici: http://sammuraysports.wordpress.com/2011/06/20/prinde-hotu-scoate-i-ochii-m-u-si-blaturile-xvii/ Până și numele lui Muzsnay l-a scris după ureche…

  30. Lasa-i si pe ei.. 😆

  31. Muzsnay era Mujnai toata ziua in presa vremii. Pe net mai vad si varianta Muzsnaj. Cum nu toata lumea are acces la informatii personale, trebuie sa te credem pe cuvant.

  32. Nu stiu despre ce injuraturi vorbesti, badie. E posibil sa fie de la scleroza, ca eu nu-mi amintesc sa te fi injurat.
    Cat despre ”punea ta la punct”, ea e in cel mai buna varianta o mazgaleala penibila. sursa ta este”un orădean care a fost la meci”. Pesemne a fost singurul oradean obiectiv, nu ca ceilalti care orbiti de superioaruiatatea pe terena Stelei care aruncau cu obicete in teren.
    Ceea ce ramane este asta: ”Doresc să informez opinia publică şi pe susţinătorii FC Bihor Oradea că, în 1988, noi n-am pierdut cinstit jocul cu Steaua, ci numai la ordinul prim-secretarului Sorcoiu şi al adjunctului acestuia, Vulturar, ameninţaţi, la rândul lor, de Ilie şi de Valentin Ceauşescu cu pierderea scaunelor… După partidă, am fost băgat în şedinţă. Mi s-a spus, reproduc textual: «Tovarăşe Mateianu, ai încercat o lovitură de stat, să schimbi Consiliul Judeţean de Partid Bihor». Până la urmă, Vulturar mi-a recunoscut că a discutat cu arbitrul Constantin să nu opreasca jocul până nu câştigă Steaua” (V.Mateianu)

    Citeste mai mult: adevarul.ro/news/sport/legendele-fotbalului-fenomenul-mateianu-fotbalistul-indraznit-sfideze-regimul-ceausescu-1_50ba06f67c42d5a663b0bd31/index.html

  33. Ibule, tu esti vai de mamaliga ta!

  34. lol! mi-ai zis-o, hristea!:)))))

  35. Oau! Basist jegos.

  36. Ibule, mars in mormantii ma-tii de basist imbecil:

  37. Eu ma opresc aici ca-i BunaVestire ortotoxa, dar sunt convins ca varul catolic Keitel sau prietenul ateu Shab ti-o vor da la bot!

  38. @”sunt convins ca varul catolic Keitel sau prietenul ateu Shab ti-o vor da la bot!”
    😆 foarte tare! astia raspund doar la comenzi de genul “şo pe el”, “ia-l”, “musca-l”? sau si la “şezi”, “culcat”, “pas”? 😆

  39. Ovidiu, ti se pare ca oamenii astia imi sunt subordonati? Nu sunt, crede-ma pe cuvant. Pur si simplu voi sunteti aiurea!

  40. Pe astia i-a batut deja destul Dumnezeu, nu mai trebuie sa ne ostenim noi. Frustratilor, doar atat: A VENIT HEGEMONIA!!!

  41. ia uite! ziceai ca-i ateu 😀
    băi, fii atent cu hegemonia aia, ca a mai zis unu’ asa si vezi bine ce-a patit 😀

  42. Eu stiu ca-i ateu sau agnostic, ceea ce nu-nseamna ca n-are voie sa foloseasca diverse expresii de inspiratie religioasa.
    Altfel, stiu ca glumesti, dar chiar n-are legatura ce-a zis MM atunci cu faptul ca e pe lista aia cu transferurile. Am vazut si la unii comentatori dinamovisto-rapidisti pe site la GSP cum o tineau langa cu implicarea Stelei in dosarul ala! Pai, dintre toate echipele cu pretentii, Steaua e cea mai putin implicata in cazul ala, ca MM, daca nu ma-nsel eu, a fost condamnat pentru o fapta comisa in calitate de oficial al Otelului sau ceva de genul asta, oricum, fara legatura cu Steaua! Eu stiu ca voua va place sa fortati asocierea asta, doar-doar s-o impamanteni asa legenda, ca in cazul aleia de mai sus cu meciul de la Oradea, ca atatea si atatea alte exemple de basme mincinoase, dar pe-aici nu tine cu de-astea! 😉

  43. Dar faptul ca finantatorul stelei a comis infractiuni multiple tot legenda o fi?

  44. Finantatorul a comis fapte condamnabile si condamnate nu din calitatea de oficial al Stelei. Chiar e cazul sa va mai explic o data cum e cu asa-zisul Caz Valiza? In Romania, din cate stiu eu, nu e ilegal sa ai bani. Cel putin deocamdata. 😆

  45. In alta ordine de idei, adica revenind la lucruri serioase – mi-e lene sa scriu articol separat despre faptul ca Bayern a luat aseara titlul, asa cum anticipam. Care te-ai mai uitat la meci?

  46. A fost prea amuzant Etihad vs. MU ca sa ne mai pese de niste carnati cu bere

  47. M-am uitat si la ala, ba chiar s-a uitat si Blonzimea Sa cu mine, desi ea nu prea agreeaza fotbalul. Nu-s nici pe departe vreun fan City, dar asa mi-a placut ca i-au dat-o lu’ United… 😀

  48. gata, bre, e simplu: “decat” steaua facea blaturi, fura, ameninta samd. pana si cu regele spaniei au pus-o de-un aranjament …

    pe langa abureli greu de verificat, pareri culese doar dintr-o singura tabara 😉 (“noi am avut penalty neacordat, ei au primit unul degeaba”), partea amuzanta a articolului postat de ibu este cea cu prelungirile. ele sunt mentionate de vreo 6-7 ori, insa de fiecare data aflam altceva: ba au fost 10 minute, ba “vreo 8”, ba doar 3 samd. ciudat, nu? 😀 iar faptul ca autorul cronicii meciului a afirmat ca prelungirile au fost justificate trece la si altele. deh, retinem doar ce ne convine … la fel cum pare neimportant ca pe cinstitii oradeni nu ii deranjau aranjamentele, importanta fiind suma.

    in plus, ceva nu se leaga. dupa meci, urlete a la mateianu cum ca “nu am pierdut cinstit meciul”. totodata, mujnai (naiba stie cum se scrie …) afirma ca, nefiindu-le oferiti bani, au jucat pe bune, tragand tare de tot. asadar, cum dreac fu cu ordinul prim-secretarului? a ajuns la jucatori/antrenori/arbitri de abia in minutul 86, cand a egalat hagi? 😀

    ma rog, unora le place sa abureasca si sa fie “curve virgine” …

  49. Vere, individul pune botul la vrajeala cu dreapta basista, la legendele visinii etc. etc. etc. Ce pretentii poti sa ai?

  50. baieti, meciul de la Oradea e un clasic in domeniul obiceiurilor de atunci. nu sunt prea multe de comentat. e parte din istoria zbuciumata a fotbalului nostru.

  51. Adica? Ti se pare ca n-a fost penalty, ca oradenii n-au protestat aiurea si mult, ca n-au tras de timp, ca Steaua n-avea capacitatea de a castiga pe bune in Romania intr-o perioada in care ingenunchea echipe mari din Europa? Eu am mai spus-o – e extrem de paguboasa mentalitatea asta: hai sa dau in ala care are realizari, sa-l trag in jos, sa i le desconsider si sa-l fac albie de porci, nu sa incerc sa-l ajung din urma…

  52. Cu Ariel ai incercat? Sau cu Persil? Sau cu ala de scoate 99 de pete, na ca am uitat cum ii zice? Nu uita de Cocolino, sa iasa Steluta pufoasa 😀

  53. Glumite din partea cuiva care considera ca Lucescu Sr., artizanul Cooperativei, e cel mai bun antrenor roman… 😆

  54. Mihai, nu se pune problema de a putea sau nu sa bata Bihorul, problema e daca poti sau nu sa ramai neinvinsa atat timp, chiar si Bayern poate sa aiba o zi mai proasta, hai sa ne uitam pe liniile actuale de clasament ale cui vrei tu

  55. Hai, bre, ce naiba – Steaua era atunci o forta europeana, iar abia Dinamo, Victoria, Sportul sau Craiova daca mai miscau ceva, restul echipelor erau mult mai slabe.

  56. Bestial meciul dintre Rapid si Unirea Slobozia! 0-1, oaspetii au jucat mai bine cel putin prima ora, iar gazdele au ratat un penalty si alte cateva ocazii mari numai pe final! Ara fi tare sa nu prinda promovarea giulestenii! 😆

  57. adica rrapidul si-a luat portia de sloboz(ia)? 😀

  58. Cam asa! 😆

  59. Meme s-a grabit atunci sa declare hegemonia, dupa doua titluri castigate greu, in ultimele etape, avand adversare serioase, cu bani, ca CFR, Dinamo, Rapid, Timisoara sau Vaslui. Steaua de acum defileaza si ia al doilea titlu fluierand, nu neaparat datorita jocului exceptional cat datorita faptului ca ei au crescut iar restul au scazut, astfel incat acum nu mai au adversar. Astra si Petrolul sunt penibile si nu au avut vreo sansa, mai mare mirarea ca au strans atat de multe puncte, iar Dinamo a ajuns un fel de Ceahlaul – iti mai fura 2 puncte, poate chiar 3 daca nu esti atent, dar obiectivul lor primar, realistic vorbind, e salvarea de la retrogradare. CFR si Vaslui dispar in maximum 2 ani, Timisoara si Rapid au facut-o deja. In conditiile astea, Reghe isi permite experimente tehnico-tactice in vederea pregatirii meciurilor din grupele CL de sezonul viitor, singura competitie in care Steaua trebuie sa se intrebuinteze serios ca sa faca fata. Ca sa nu-si piarda jucatorii motivatia, Reghe trebuie sa incerce sa doboare recordul de invincibilitate a Stelei de la sfarsitul anilor 80, pt ca obiective din astea banale si prea usor de realizat gen ‘castigarea titlului’ plictisesc si blazeaza jucatorii, si pot creea surprize neplacute, gen 1-1 cu Dinamo sau Petrolul. Mare atentie, deci, stelisti!

  60. Mişto, asta cu Dinamo şi Ceahlăul i-o zisesem unui coleg în iarnă. Chiar asta-i impresia pe care o lasă echipa lui Rin-Tin-Tin.
    Mi-a plăcut aseară gălăgia din tribune la meciul selecţionatelor internaţional care se zbat pentru onoarea de a înlmâna cupele steliştilor…
    Reghe ar trebui s-o lase mai moale cu experimentele, azi trebuie să-i motiveze pe blazaţi să bună botniţă schelălăitorilor. Şi punct.

  61. Petrolul s-a miscat foarte bine in tur, adica pana sa-i piarda pe Hamza si Boudjemaa, in primul rand. Nici Astra n-a fost chiar praf, ba chiar as zice c-a fost o surpriza placuta, obiectiv vorbind. Bineinteles, si unii si ceilalti au cazut in retur, din varii motive, nu stau sa detaliez. Dar parca vad ca se vor trezi destui care sa reia placa aia cu stelistii cei mult prea bine pregatiti – adica batand apropouri catre dopaj si alte bazaconii, de parca stelistii ar fi zburdat si-ar fi zdrobit in numai o saptamana Real, Barca si Chelsea, nu ar fi castigat niste banale meciuri de campionat intern cu alde Dinamo. Sau Ceahlaul – buna comparatie! 😆

  62. In tur chiar am jucat bine si am pierdut prosteste o gramada de puncte. Prefer totusi sa pierdem puncte aiurea da’ sa jucam fotbal, decat sa jucam ce jucam acu’. 1-1 cu Steaua i-a avantajat pe stelisti, dupa cum s-a jucat. Poate gasesti pe undeva meciul sa vezi ca v-am cam ingramadit. In retur platim tribut incompetentei (sper ca nu e si reavointa) manageriale. Jocul nostru e de pork. Am senzatia ca n-o sa mai marcam niciodata.

  63. Banuiesc ca vorbesti cu Shab, Ovidiu, ca parerea mea o stii – eu zic ca Steaua a jucat mai bine la 1-1, iar Petrolul prea dur. Si mai stiu ca, la discutiile pe marginea acelui meci, cineva, care credeam eu ca-i Nic, zicea, ca si tine, ca ne-ati cam inghesuit, ceea ce evident e inexact – cateva minute puse cap la cap din 90+ cu atacuri ceva mai legate, mai consistente, nu inseamna dominare deloc!

  64. Asa e, Ovidiule, recunosc, era inghesuiala mare in careul vostru.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

