Gyros???

Amicul V. ameninţa de prin Bulgaria deja: când ajung în Grecia, dau iama-n gyros, că ăia le fac mai bune decât arabii shaorma sau turcii kebabu’!

Şi-ajungem la hotel, preluăm camerele de la recepţie, iar acelaşi amic V. decretează: gyros mai târziu! Bă, grecule blond, îţi fac cinste c-o bere la bar aici?

Da, spaniolule, zic, dar stai să duc bagajele – bine, bagajele însemnau doar un rucsac şi-o geantă de plajă, c-am avut noroc de o nevastă care nu-şi ia după ea tot şifonierul în vacanţă.

Şi cobor şi fac poza asta:

20150724_143723

Şi ne bem bericioaica şi omul porunceşte: întreab-o şi tu pe recepţioneră de gyros, că te descurci mai bine ca mine în gregleză! 😀

O-ntreb. La care ea, ca-n titlu: gyros??? Adică: băi, aveţi aici superhaleală la discreţie şi vouă vă arde de shaorme? Sau: dacă nu v-aţi dat seama încă, sunteţi în Grecia şi găsiţi gyros la tot pasul!

O rog, totuşi, să-mi deseneze o hartă, calea cea mai scurtă spre gyros. Ne ajută şi-ajungem uşor la taverna lui George, unde băgăm la maţ mult doritele.

Inutil să precizez că la masa de seară doar am ciugulit câte ceva după festinul shaormăresc… 😆

Dar hai că mai vorbim de toate astea, acum ne pregătim de meci, c-am înţeles de la Farida că Steaua bate şi se califică! 😉

5 Comments

  1. “… c-am avut noroc de o nevastă care nu-şi ia după ea tot şifonierul în vacanţă.”
    Care din ele, băi poligamule ?! 😉

  2. E una singura, bre, acel gravatar e o glumita veche de-a mea. 😉

  3. Puternică și incontrolabilă: Troika

    bănci criza financiara fmi Pentru a obține creditele de care au nevoie pentru a face față crizei, statele europene trebuie să se supună exigențelor emise de trei instituții care formează troika: FMI, Comisia Europeană și Banca Centrală Europeană. Documentarul Puternică și incontrolabilă: Troika este o anchetă edificatoare despre rolul controversat al acestui triunghi de instituții.

    Cinci ani au trecut deja de când statele aflate în criză din zona euro trăiesc chinurile supra-îndatorării. Pentru a obține împrumuturile de care au nevoie de urgență, trebuie sa se supună exigențelor – faimoasele memorandumuri – celor trei instituții ce formează troika: FMI, CE, BCE. Măsurile de austeritate impuse de ele nu au avut, până acum, efectele scontate, ci dimpotrivă.

    Este vorba de înalți funcționari ce acționează în afara oricărui control parlamentar, care iau decizii pe care guvernele trebuie să le execute.Pentru a înțelege mai clar acest proces, jurnalistul german Harald Schumann (autor al documentarului „Când Europa salvează băncile în secret”, difuzat de canalul TV Arte în anul 2013) a călătorit în Irlanda, Grecia, Portugalia, Cipru, Bruxelles și SUA. De-a lungul acestei investigații, a intervievat miniștri, economiști, avocați, bancheri, victime ale crizei, precum și pe laureatul Nobel pentru economie, Paul Krugman, care explică de ce aceasta politică a restricțiilor nu funcționează. (Sursa)

    Puternică și incontrolabilă: Troika

  4. Gyros-ul ăsta, cum ai remarcat și tu, e varianta greceasca a döner kebab-ului turcilor, sau a shaorma/shawarma-ei arăbești. E un fel de sandwich mai… exotic, numai bun de înfulecat când ești pe goană.

    Dar, cu siguranță, în Grecia sunt și chestii mai bune. Mie-mi plouă-n gură când mă gândesc la o moussaka mâncată la Atena, unde chelnerul a căscat ochii cât cepele când a văzut cât piper pun. Atâta-i lipsea, restul era o minunăție… Iar altă specialitate era supa făcută de Mitirița, bunica soției mele, căreia ea îi zicea manestra. O supă de pui aparent simplu de făcut, dar care nu mi-a reușit niciodată ca ”originalul”. Am fost surprins să văd că manestra pe care am mâncat-o în Grecia arăta cu totul altfel și nu era atât de bună.

    Asta e doar una din mâncărurile pe care am tot încercat să le fac așa cum mi le făceau ai mei. Așa cum n-am să reușesc niciodată minunatul praz cu orez al mamei, sau demențialele sarmale ale tatei, cu carne tocată cu satârul, nu trecută prin mașina de tocat…

    Bre, de un lucru sunt sigur: nu există mâncare 100% românească, dar tot ce am preluat de la alții a depășit originalul. Sarmale ca ale noastre, mici, ciorbă de burtă și atâtea altele nu găsești nicăieri. Dar capac la toate a pus Tosh cel Mic, care – după doi ani de stat în Italia – îmi spune că n-a mâncat acolo pizza așa bună ca aici! 🙂

  5. Maitre, pai noi si americanii – facem pizza mai buna ca italienii! Ba chiar si paste – in prima zi de sejur la Platamonas, cautand cu amicul V. gyros, observ o carciumioara cu oameni care bagau de zor la ghiozdan ceva paste si-i propun sa ne oprim acolo sa halim si noi, la care el: du-te, ba, vin din Romania sa mananc paste-n Grecia, esti nebun? 😆

    Apoi, despre moussaka… Mama o face dementiala, dar mie sa-mi bag de nu mi-a placut mai mult aia de la greci! Bine, Blonzimea nu suporta felul asta de mancare, ca-n facultate le dadeau aia la cantina de la camin cam la vreo 2-3 zile tot moussaka, de-a zis ca nu mai haleste in viata ei asa ceva! 😀

    Dar, apropo de haleala, ai rabdare pana saptamana viitoare cand revin cu niscai ziceri despre cum a comandat lumea hamsii si li s-au adus sardine! 😉


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

