Cozonacul secuiesc

Pe vremuri, când mă pregăteam să devin mare campion la înot – un foarte bun înotător am ajuns, campion, însă, nu 😀 – am mers într-o iarnă într-un cantonament la Tuşnad.

Mesele erau rezonabile, ca pentru sportivi, însă asta nu ne împiedica să bălim la ceea ce-aveam să aflu că poartă numele de kurtos kalacs: noi alergam de nebuni prin staţiune şi dinspre brutăria locală ne năpădeau miresme dumnezeieşti la tot pasul ăla alergător.

Ceva mai recent, într-o altă fază a existenţei mele, îmi zice vărul Keitel: bă, ia-mi şi mie-n calea ta nişte kurtos! Eram în drum spre München.

Apoi mi-a explicat: vere, ăsta e un produs pe care numai în România îl găseşti ca lumea, chiar dacă nu-i românesc ci, logic, secuiesc! Chiar şi la Bucureşti – la Budapesta, de pildă, am căutat într-o veselie, dar ăia nici măcar n-aveau habar ce înseamnă!

Văd acum că se bate toba grav pe tema asta. Părerea mea? Păi, dacă pe teritoriul României îşi are originile, atunci e românesc. La fel ca şi secuii.

Hai săptămână minunată s-avem toţi!

3 Comments

  1. No, apăi pune și tu o poză, să ne plouă nițeluș în gură la așa minunății…

    Eu sunt mare fan Kürtőskalács, dar și al altor specialități ungurești – lángos, gulyás, paprikás și altele, în special cele iuți. Nu suport însă sosurile dulci (de vișine!!! câh!) la fripturi, sau zahărul în salată. Dar, așa cum zici și tu, rumânii au talentul de a prelua din bucătăria altora și a îmbunătăți net gustul… Ia să mă duc să caut niște körtepálinka, adică palincă de pere, că nu există ceva mai bun…

  2. Buna poza aia, eu nici nu m-am gandit sa pun, ca am tot postat poze perioada asta… 😉
    Dar insist: am inteles ca e specific teritoriului romanesc, cu precadere gasindu-se in zona pe care o numim “secuime”, la unguri fiind mai rar ca la mitici! 😀
    Cat despre palinca de pere, te cred pe cuvant, ca stii ca nu prea le am cu tariile… 😉

  3. Apropo de secui,respect Dragan Petricevic !!!..cum sa te oblige bozgorii sa le asculti mizeria de imn al Tinutului Secuiesc in pozitie de drepti ?dar cine mortii vostri va credeti,cacatilor?cat despre haleul lor…macar la asta se pricep si femeile lor…in afara de supt cariciul…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

